Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«ΖΩ ΔΥΟ ΖΩΕΣ»

(Σκιτσογράφημα)
 
Πέθαιναν αράδα τ’ αδέλφια της. Το ‘να μετά τ’ άλλο τα ‘παιρνε ο χάρος από μικρά. Τα περισσότερα απ’ την κούνια.

Τη μοναχοκόρη, το κλωνί του Παππά,  την μάνα μου, την λυπόταν,  την πονούσε, αλλά και την αγαπούσε συνάμα όλο το «Μεσοχώρι». 

Η ίδια ζούσε έντονα τα οικογενειακά επεισόδια. Θυμάται πως, ο πατέρας της στην προσπάθειά του για να σώσει τον Παναγιώτη, έφτασε με βαρυχειμωνιά στο Αργυρόκαστρο για να φέρει στο σπίτι γιατρό. Τον πέρασε, τραβώντας τ’ άλογο από το καπίστρι, στα νερά του ορμητικού «Σαραντινού». 

Όταν έφυγε ο γιατρός, παρόλο που δεν μπόρεσε να σώσει το γιο του,  του έδωσε τ’ ακριβό γαμπρικό κοστούμι του, που το 'χε αγοράσει, όταν πήγε ως μετανάστης στην Αμερική.

Μικρή η μάνα μου έβλεπε τους 50ρηδες, με μουστάκι, ακουμπημένους σε μπαστούνι, γυρτούς, ρυτιδωμένους, καταγερασμένους, κακοφορεμένους κι έλεγε μέσα της: 

«Πολλοί μεγάλοι, τούτοι οι άνθρωποι;! Πώς δεν πέθαναν ακόμα;!»

Τώρα που η ίδια έχει περίπου τα διπλά χρόνια, κλείνει τα ενενήντα ένα, λέει για τον εαυτό της: 

«Ζω δυο ζωές, βαρετές είναι πλέον, βάρυνε το καντάρι, κουράστηκα, να φύγω! Κι αν φύγω, μην χολιάζετε, δε θα μείνει κρεμασμένο το τουφέκι... Αλλά ... τι σου κάνω, αφού είμαι στο πόδι, ας ζήσω και λίγο … Τούτες είναι άλλες εποχές. Τώρα τρώμε από λαγών τυρί κι από αγριογίδα γάλα».

(Από το ανέκδοτο έργο μου: «Το βιβλίο της Μάνας μου»).


Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ
10/05/2017

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. ...

ΠΡΟΒΟΛΗ

Αν ...  χορός, τραγούδι και στολή βάζαν ψηλά τον πήχη. Θα 'ταν τεράστια η προβολή,  του τόπου στον πλανήτη. Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ  27/09/2017

ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΜΕ ΠΟΝΟ ΨΥΧΗΣ

Είναι έργο ζωής το βιβλίο «Ο ΤΟΠΟΣ ΜΑΣ, Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΜΑΣ», του Βασίλη ΛΑΧΑΝΑ. Βαρύ σε περιεχόμενο, αλλά και σε όγκο. Βαραίνουν στο χέρι σου, ακόμα κι ως χάρτινο υλικό, οι 321 σελίδες. (Προσθέτεις εδώ και τις 259 ασπρόμαυρες και έγχρωμες φωτογραφίες που συμπεριλαμβάνονται στο έργο και του ανεβάζουν περισσότερο την αξία). Είναι άφθονα, αλλά και σωστά τεκμηριωμένα όλα τα στοιχεία. Στο σφιχτοδεμένο βιβλίο νομίζεις ότι αν ακουμπήσεις ανάλαφρα πάνω στο σώμα του μύτη μαχαιριού, θα δεις να  « ρέει »  αδιάκοπα άφθονο ποιοτικό απόσταγμα. Για το μικρό Βοδίνο, ο Βασίλης, το τέκνο του, μίλησε μέσω τού γραπτού του λόγου, με πόνο ψυχής. Η σωστή συντακτική και ορθογραφική επιμέλεια των Αλκιβιάδη Σ. ΓΚΑΖΙΚΑ και Μάρθας ΤΣΙΟΥΡΗ - ΘΑΝΑΣΗ, προσέθεσαν ομορφιά στις πολύτιμες σελίδες τού βιβλίου. Όταν τελείωσα τη σύνταξη όλου του υλικού, κατέληξα ενθουσιασμένος στο εύλογο συμπέρασμα: ότι από μικρή βατιά, βγήκε μεγάλος λαγός. Σε κάθε σειρά συναντάς την τεράστια υπομονή τ...