Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΘΕΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΗΣ

Μου γράφει, η συγχωριανή μου, Ρένα Διαμάντη, στα μηνύματα:
«Καλημέρα, Γιώργο!
Ψάχνοντας κάποια στοιχεία, για ενημέρωση, σε μια αμερικάνικη ιστοσελίδα (Βοστόνης Μασαχουσέτης) με επίσημα έγγραφα, βρήκα τυχαία διάφορες πληροφορίες
- καταγραφές πληθυσμού, που έγιναν το 1920, 1930…
Αν προσέξεις, κατά το τέλος της λίστας, θα δεις και ονόματα δερβιτσωτών…
Ο προπάππος μας, ο Γεώργιος Σαμαράς του Σπύρου, βρίσκεται σε δύο λίστες, καθώς και σε ένα ατομικό πιστοποιητικό …
Επίσης και ο Μάνθος Μάσσιος του Μιχάλη.
Προσδιορίζεται, σε αυτά τα έγγραφα, η καταγωγή τους…
Συγκεκριμένα ότι είναι από την Ήπειρο,
από την Τουρκία μετά,
Ήπειρο ή Αργυρόκαστρον σε συνέχεια.
Ποτέ, όμως, από Ήπειρο Αλβανίας…
Φαίνεται καθαρά από τη λίστα, στην καταγραφή, που έγινε το 1920, οι ερωτώμενοι απάντησαν ότι μιλάνε ελληνικά στα σπίτια τους και είναι από την Ελλάδα.
Στην καταγραφή του 1930 απάντησαν ότι είναι πλέον από Αλβανία, αλλά συνεχίζουν να ομιλούν ελληνικά στα σπίτια τους…
Απλός μου κίνησε την περιέργεια αυτό το υλικό, γι’ αυτό σου το έστειλα …!».

Αγαπητή μου Ρένα!
Με την προχωρημένη περιέργειά σου, παρατηρητικότητα και την ορθή τοποθέτησή σου, πάνω σε θέμα που αφορά την εθνική μας υπόσταση, έγραψες για το αναγνωστικό κοινό εσύ το κείμενο σήμερα.
Σε ευχαριστώ!


Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ
26/12/2016

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΩΣ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ Η ΝΤΙΝΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ !

Ήταν το 1978. Μετά από πολυήμερες δοκιμές, νυχτο - ξημερώματα πάνω στο χορό, ο όμιλος γυναικών της Δρόπολης ενόψει του Φολκλορικού Φεστιβάλ τ’ Αργυροκάστρου, ήταν έτοιμος, ν’ ανέβει στη σκηνή. Ασφαλώς, με την αδιαμφισβήτητη επιτυχία. Με την τέλεια προετοιμασία του, τη δεξιοτεχνία του, θα ενθουσίαζε, στο αρχαίο κάστρο, τους θαυμαστές. Θα τους έκοβε για πολλοστή φορά, ξανά μόνο για λίγο την ανάσα. Ήταν η Ντίνα του Μήλου στην κορυφή. Η καλύτερη επιλογή - πρώτο μπόι, ευλύγιστο σώμα - με προσόντα καλλονής. Η λάμψη όλη πάνω της ... ! Αυτή καθόρισαν οι ειδικοί , αποκλειστικά, να σύρει το δροπολίτικο χορό. Ενώ, όλα ήταν έτοιμα και μετά από λίγες ώρες θα ξεκινούσε η εκδήλωση, ανώτατα κομματικά στελέχη έφεραν αντίρρηση. Παρενέβησαν στο φολκλόρ. Το ανέμισμα του μαντιλιού, δεν το εμπιστευόταν στην Ντίνα. Ως μέλος θιγμένης οικογένειας, δεν άρμοζε να είναι η Νίνα στην κορυφή. Να την έβγαζαν από το χορό; Ήταν πλέον αργά. Να την έβαζαν στο τέλος; Θα φαινόταν ξανά.  Σκέφτηκαν

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. Με τι να σχετίζεται τάχ

ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥΣ

(Κοινωνικό θέμα) Δεν μπορώ να καταλάβω την πράξη ορισμένων υπερηλίκων σε χωριά της Πάνω Δρόπολης, που καλούν μάστορα κι ετοιμάζει, στα «δυο μέτρα» τους στο νεκροταφείο, τον τάφο τους. Αποφασίζουν, κιόλας οι ίδιοι, να γίνει με γρανίτη ή με μάρμαρο... Για να έχει αντοχή και να μην λερώνεται... Εκτός από τον τάφο, από τις οικονομίες τους καλύπτουν-όταν έρχεται η ώρα-και τα έξοδα της κηδείας τους. Προσπαθώ να μπω στον κόσμο αυτών των ανθρώπων. Στην ψυχολογία τους, στο σκεπτικό τους, στο συναίσθημά τους κι αδυνατώ πραγματικά να συλλάβω την τόλμη τους, τη δύναμή τους. Φαίνεται, το γεγονός που τους αναγκάζει να κάνουν την πράξη αυτή, που τους οδηγεί να φτάσουν στο σημείο αυτό, είναι η ασθένεια της εποχής, που σε μεγάλο ποσοστό το παιδί παρατάει το γονιό. Κι όντας μόνος του, ο γέροντας, έχει χάσει την ελπίδα. Κι έχει αποκτήσει πλέον άλλη αντίληψη για τη ζωή του. Περιμένει χωρίς φόβο, χωρίς άγχος, ήρεμα, φυσιολογικά το θάνατό του. Ετοιμάζει και τον τάφο του.