Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΕ ΚΛΑΔΕΜΕΝΟ ΣΥΜΒΟΛΟ

(Αφαιρέθηκε το 1914)

Το σκεπτικό μου, που ακολουθεί, εσείς οι νέοι του χορού, του τραγουδιού της Δρόπολης,

που διατηρείται με θυσία, προστατεύεται καλαισθητικά την παράδοσή μας,

σας παρακαλώ πολύ, μην το αντιλαμβάνεστε σαν αυστηρή κριτική, αλλά σαν συμβουλή.

Από έναν μεγαλύτερό σας, που σας αγαπά και στηρίζει την προσπάθειά σας.

Παρακολουθώ προσεκτικά και με ιδιαίτερη ικανοποίηση τις δοκιμές σας σε αίθουσα, τις εκδηλώσεις σας, τα καλλιτεχνικά σας ανταμώματα. Ακόμα και τα λαογραφικά σας ταξίδια.

Χαίρομαι που βλέπω τη Δερόπολη να πηγαίνει σε Κέρκυρα, σε Κόνιτσα …, παντού.

Μέσα στο χώρο σας και σ’ όλη την Ελλάδα, εκπροσωπείστε όμορφα  και με το επιλεγμένο σύμβολό σας.

Όμως …, πραγματικά, δεν μπόρεσα να καταλάβω, και λυπάμαι για την πράξη αυτή. όταν περάσατε το σύνορο, βρεθήκατε στα μέρη σας, στον τόπο της αυτονομίας, γιατί αφαιρέσατε από την αφίσα και όλο το σκηνικό, το 1914;!

(Ρωτάω και απορώ). Μήπως αυτό το σύμβολο το έχετε να σας εξυπηρετεί συγκυριακά;!

Χορέψατε, τραγουδήσατε το καλοκαίρι στην πετυχημένη εκδήλωση της Βάνιστας, «Δερόπολη δεν σ’ αλησμονώ», με κλαδεμένο (κουτσουρεμένο) σύμβολο.

Να εκφράσω την ταπεινή μου γνώμη γι’ αυτό το ενδεχόμενο:

"Από τη στιγμή που σχεδιάζεις κάτι και συμφωνείς να είναι σύμβολό σου, της διατήρησης της παράδοσής σου ή του αγώνα σου, δεν το αποχωρίζεσαι."


Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ
16/11/2016

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. ...

ΠΡΟΒΟΛΗ

Αν ...  χορός, τραγούδι και στολή βάζαν ψηλά τον πήχη. Θα 'ταν τεράστια η προβολή,  του τόπου στον πλανήτη. Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ  27/09/2017

ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΜΕ ΠΟΝΟ ΨΥΧΗΣ

Είναι έργο ζωής το βιβλίο «Ο ΤΟΠΟΣ ΜΑΣ, Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΜΑΣ», του Βασίλη ΛΑΧΑΝΑ. Βαρύ σε περιεχόμενο, αλλά και σε όγκο. Βαραίνουν στο χέρι σου, ακόμα κι ως χάρτινο υλικό, οι 321 σελίδες. (Προσθέτεις εδώ και τις 259 ασπρόμαυρες και έγχρωμες φωτογραφίες που συμπεριλαμβάνονται στο έργο και του ανεβάζουν περισσότερο την αξία). Είναι άφθονα, αλλά και σωστά τεκμηριωμένα όλα τα στοιχεία. Στο σφιχτοδεμένο βιβλίο νομίζεις ότι αν ακουμπήσεις ανάλαφρα πάνω στο σώμα του μύτη μαχαιριού, θα δεις να  « ρέει »  αδιάκοπα άφθονο ποιοτικό απόσταγμα. Για το μικρό Βοδίνο, ο Βασίλης, το τέκνο του, μίλησε μέσω τού γραπτού του λόγου, με πόνο ψυχής. Η σωστή συντακτική και ορθογραφική επιμέλεια των Αλκιβιάδη Σ. ΓΚΑΖΙΚΑ και Μάρθας ΤΣΙΟΥΡΗ - ΘΑΝΑΣΗ, προσέθεσαν ομορφιά στις πολύτιμες σελίδες τού βιβλίου. Όταν τελείωσα τη σύνταξη όλου του υλικού, κατέληξα ενθουσιασμένος στο εύλογο συμπέρασμα: ότι από μικρή βατιά, βγήκε μεγάλος λαγός. Σε κάθε σειρά συναντάς την τεράστια υπομονή τ...