Μόλις βλέπεις το εικονιζόμενο σκίτσο του
Αλέξανδρου Τσιούρη, αμέσως η φαντασία σου πάει στην ταχύτητα.
Λες:
“Κοίτα πόσο γρήγορα έγινε η γυναικεία μορφή!”.
Βγήκε
από μέσα του το σκιτσογράφημα - η έμπνευση της στιγμής.
Είχε
ολοκληρωθεί το έργο πρώτα στη φαντασία του καλλιτέχνη.
(Ήξερε
τι να κάνει ο Αλέξανδρος - είχε ξεκάθαρη τη σκέψη του, την επιλογή του).
Με
λίγες γραμμές, με λίγα στοιχεία, μόνο
με ένα πέρασμα χεριού,
χωρίς
να γυρίσει πίσω, χωρίς να σβήσει, χωρίς
να παιδευτεί πολύ, έριξε
το πετυχημένο σκίτσο στο χαρτί.
Στο ερώτημα πώς έγινε το σκιτσογράφημα κι αν είναι εύκολο
ή δύσκολο αυτό το είδος ζωγραφικής, ο καλλιτέχνης με τα επαγγελματικά εφόδια
που διαθέτει, ξεδιάλυνε την απορία μας:
«Πρόκειται για σκίτσο δυο - τριών λεπτών, φιγούρας που
αλλάζει στάση ανά τέσσερα πέντε λεπτά, ενώ έχουν προηγηθεί αρκετά πριν από αυτό
και αρκετά μετά.
Η ευστοχία της λιτότητας και της πληρότητάς του, οφείλεται
στη σχεδιαστική «προθέρμανση» που προηγήθηκε, στο γενικότερο εκφραστικό ύφος
της αφαιρετικής - εξπρεσιονιστικής (υποκειμενικής) ματιάς του ζωγράφου και ο
περιορισμένος χρόνος, ο οποίος ενεργοποιεί τα αντανακλαστικά του αισθητικού
ενστίκτου, ώστε να επικεντρωθεί στα ουσιώδη μορφοπλαστικά στοιχεία που
αναδεικνύουν την γοητεία μίας λιτής και αρμονικής σύνθεσης!
Δεν θεωρείτε εύκολο να αποδίδετε μια μορφή με λίγες
γραμμές, απαιτείται συνεχείς επαφή με το σχέδιο, ένα είδος προπόνησης.
Όπως συμβαίνει στο μπάσκετ, όπου η ευστοχία των ελεύθερων
βολών είναι αποτέλεσμα συστηματικής προπόνησης!».
Στα
ανώτερα, Αλέξανδρε, να ανέβεις πιο ψηλά, σε απάτητες κορυφές, είναι η εγκάρδια
μου ευχή!
Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ
07/10/2016
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου