Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΑΛΛΟΣ ΜΟΥ ΕΑΥΤΟΣ…

Ο άλλος μου εαυτός δεν υπάρχει πια. 

Καιρό τώρα τον ψάχνω μέσα μου και δεν τον βρίσκω πουθενά…

Εξαφανίστηκε τελείως από την επιφάνεια της γης…

Μετά από τριβές, ρήξεις, καθημερινό εσωτερικό πόλεμο, διαφωνήσαμε και χωρίσαμε οριστικά.

Τον έκανα πέρα τον άλλο μου εαυτό…!!!

Αυτός με τις παλιές αμαρτίες έμεινε κολλημένος στο χθες, εγώ υποστηριχτής του μέλλοντος, διαρκώς μεταμορφώνουμε.

Άλλαξα ριζικά.

Ο τρόπος σκέψης μου, όλη η δράση μου προχωράνε.

Αγκαλιάζουν τη σύγχρονη εποχή, το εξελιγμένο…

Η πλύση εγκεφάλου, που μου έγινε χρόνια στη σειρά από το πρώην καθεστώς, δεν ισχύει πια…

Εγώ απελευθερώθηκα ολοκληρωτικά;… 

Κι απορώ μ’ ορισμένους, που προσποιούνται τον προοδευτικό, πώς έχουν ακόμα αντικείμενο αντιπαράθεσης, μετά από δυόμισι δεκαετίες, τον παλιό κομμουνιστή…;!

Ποιος πολύ ποιος ολίγο, να το λέμε αυτό συνειδητά, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αφού κανένας δεν προέβλεπε με τίποτε, δεν έλπιζε την ανατροπή του πρώην συστήματος, ήμασταν άλλοι φανατικοί κι άλλοι εκφοβισμένοι υπηρέτες του…

Τυφλά εργαλεία του…, κομισάριοι του φωτός…

Ένα προσωπικό παράδειγμα, πάνω στην ίδια λογική:

Εγώ, σαν δημοσιογράφος, έγραφα ότι μου υπαγόρευε το σύστημα.

Αν δεν υπάκουε, δεν πειθαρχούσε η πένα μου στη γραμμή του κόμματος, που ευτυχώς έγραφε ελληνικά, θα μου αφαιρούνταν η καρέκλα.

Θα μου έκοβαν το ψωμί…

Θα με τιμωρούσαν παραδειγματικά…

Όποιος σήμερα παριστάνει τον παλικαρά, τον αντιστασιακό, τον ήρωα του χθες.

Αλλού να τα πουλήσει αυτά…!!!

Άμα φωλιάζει μέσα σου το χθες - με τα δεινά και τους εφιάλτες - κι έχεις σε μόνιμη βάση γυρισμένο το κεφάλι, το βλέμμα σου προς τα πίσω, δεν τρέχεις προς το μέλλον σταθερά.

Συνέχεια χάνεις χρόνο...

Ας τρέχει η μονάδα, το άτομο. Το σύνολό μας, δυστυχώς, κάνει σημειωτών…!

  
Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ
03/02/2015

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΩΣ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ Η ΝΤΙΝΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ !

Ήταν το 1978. Μετά από πολυήμερες δοκιμές, νυχτο - ξημερώματα πάνω στο χορό, ο όμιλος γυναικών της Δρόπολης ενόψει του Φολκλορικού Φεστιβάλ τ’ Αργυροκάστρου, ήταν έτοιμος, ν’ ανέβει στη σκηνή. Ασφαλώς, με την αδιαμφισβήτητη επιτυχία. Με την τέλεια προετοιμασία του, τη δεξιοτεχνία του, θα ενθουσίαζε, στο αρχαίο κάστρο, τους θαυμαστές. Θα τους έκοβε για πολλοστή φορά, ξανά μόνο για λίγο την ανάσα. Ήταν η Ντίνα του Μήλου στην κορυφή. Η καλύτερη επιλογή - πρώτο μπόι, ευλύγιστο σώμα - με προσόντα καλλονής. Η λάμψη όλη πάνω της ... ! Αυτή καθόρισαν οι ειδικοί , αποκλειστικά, να σύρει το δροπολίτικο χορό. Ενώ, όλα ήταν έτοιμα και μετά από λίγες ώρες θα ξεκινούσε η εκδήλωση, ανώτατα κομματικά στελέχη έφεραν αντίρρηση. Παρενέβησαν στο φολκλόρ. Το ανέμισμα του μαντιλιού, δεν το εμπιστευόταν στην Ντίνα. Ως μέλος θιγμένης οικογένειας, δεν άρμοζε να είναι η Νίνα στην κορυφή. Να την έβγαζαν από το χορό; Ήταν πλέον αργά. Να την έβαζαν στο τέλος; Θα φαινόταν ξανά.  Σκέφτηκαν

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. Με τι να σχετίζεται τάχ

ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥΣ

(Κοινωνικό θέμα) Δεν μπορώ να καταλάβω την πράξη ορισμένων υπερηλίκων σε χωριά της Πάνω Δρόπολης, που καλούν μάστορα κι ετοιμάζει, στα «δυο μέτρα» τους στο νεκροταφείο, τον τάφο τους. Αποφασίζουν, κιόλας οι ίδιοι, να γίνει με γρανίτη ή με μάρμαρο... Για να έχει αντοχή και να μην λερώνεται... Εκτός από τον τάφο, από τις οικονομίες τους καλύπτουν-όταν έρχεται η ώρα-και τα έξοδα της κηδείας τους. Προσπαθώ να μπω στον κόσμο αυτών των ανθρώπων. Στην ψυχολογία τους, στο σκεπτικό τους, στο συναίσθημά τους κι αδυνατώ πραγματικά να συλλάβω την τόλμη τους, τη δύναμή τους. Φαίνεται, το γεγονός που τους αναγκάζει να κάνουν την πράξη αυτή, που τους οδηγεί να φτάσουν στο σημείο αυτό, είναι η ασθένεια της εποχής, που σε μεγάλο ποσοστό το παιδί παρατάει το γονιό. Κι όντας μόνος του, ο γέροντας, έχει χάσει την ελπίδα. Κι έχει αποκτήσει πλέον άλλη αντίληψη για τη ζωή του. Περιμένει χωρίς φόβο, χωρίς άγχος, ήρεμα, φυσιολογικά το θάνατό του. Ετοιμάζει και τον τάφο του.