Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΕΝΔΡΟΥ «ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ»

(Χτενίζοντας τα γένια μου)

Να σας πω πρώτα, γιατί το ενημερωτικό φυλλάδιο μου, «Αδέσμευτος», το αποκαλώ Εφημερίδα Δέντρου. Όπως λέμε π.χ., Εφημερίδα Τοίχου.

Επειδή το κολλούσα, με ταινία, πάνω σε κορμό δένδρων. Ξεκινώντας από τα Βρυσερά και καταλήγοντας στη Δερβιτσάνη.

Πάντα διακριτικά σημεία πλατείας, συγκεκριμένο δέντρο, συνήθως πλατάνι, «φιλοξενούσαν» κάθε εβδομάδα τις αδέσμευτες ιδέες μου.

Συνέβηκε το γεγονός αυτό το 2002. Όταν, σχεδόν, όλες οι τοπικές εφημερίδες, μου κήρυξαν «εμπάργκο», συνάμα και πόλεμο.

Δεν δεχόταν με τίποτε να δημοσιεύσουν τα κείμενά μου στις σελίδες τους. Αφού οι απόψεις μου, οι ιδέες μου, ερχόταν σε ρήξη, σε αντίθεση με οργανωμένα συμφέροντα.

Προκαλούσαν σύγχυση στους αναγνώστες. Κατακεραύνωναν τ’ αφεντικά τους.

Τίθεται το ερώτημα:

- Μα…, γιατί όλος αυτός ο αυθόρμητος εκνευρισμός ξέσπασε αυτή τη συγκεκριμένη περίοδο;

Απαντώ ευθέως:

- Επειδή τότε με συντάραξε η ανώμαλη πολιτική αντιπαλότητα, ανάμεσα στις ψευδοπαρατάξεις, η οποία έφτασε κιόλας στ’ απροχώρητο. Σε αποκορύφωση.

Δεν καταβάλλονταν καμιά προσπάθεια για τη σωτηρία του τόπου. Γινόταν, όμως, τεράστια δουλειά, αποκλειστικά για τον γρήγορο και παράνομο εμπλουτισμό ορισμένων ομάδων και προσώπων.

Οι βιζαδόροι, από τη μια μεριά, και οι λαθρέμποροι του τελωνείου της Κακαβιάς από την άλλη, κονταροχτυπιόνταν αλύπητα…

Για να πάρετε απλά μια γεύση, για το τι έγραφα, εκείνη την ταραγμένη χρονική περίοδο, στην Εφημερίδα Δένδρου, παραθέτω ορισμένους τίτλους κειμένων:

«Ο ένας το καρφί κι ο άλλος το πέταλο», «Ακέφαλες ομάδες πρωτοβουλίας», «Για να μην βγάζουμε το μάτι του αδελφού», «Να βγουν και οι δύο από τη μέση», «Δύο είναι οι λύσεις, διάλεξε και πάρε», «Αφορμή τα δάκρυα του Λαμποβιτιάδη», «Ο μοναδικός δρόμος σωτηρίας», «Το τραβούν και δεν το κόβουν», «Τώρα είναι η σειρά του έργου»…

Μόνο λίγες ώρες παρέμενε το «προκλητικό φυλλάδιο», κολλημένο σε δέντρο. Άδειαζε η πλατεία, έμπαινε στα σπίτια του ο κόσμος, έπεφταν με λύσσα πάνω του τα τσακάλια, οι βαλτοί και των δύο παρατάξεων και τ' αφαιρούσαν. Το εξαφάνιζαν.

Αφού... τους χαλούσε τη σούπα η αιχμηρή κριτική.

«Διάβαζε» κανονικά κι η Αθήνα την Εφημερίδα Δένδρου. Η οποία δεν έμεινε αδιάφορη. Πάλεψε με τον τρόπο της πώς να βάλει και τ' «Αδέσμευτου» χαλινάρι…


Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ
25/11/2014 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. ...

ΠΡΟΒΟΛΗ

Αν ...  χορός, τραγούδι και στολή βάζαν ψηλά τον πήχη. Θα 'ταν τεράστια η προβολή,  του τόπου στον πλανήτη. Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ  27/09/2017

ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΜΕ ΠΟΝΟ ΨΥΧΗΣ

Είναι έργο ζωής το βιβλίο «Ο ΤΟΠΟΣ ΜΑΣ, Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΜΑΣ», του Βασίλη ΛΑΧΑΝΑ. Βαρύ σε περιεχόμενο, αλλά και σε όγκο. Βαραίνουν στο χέρι σου, ακόμα κι ως χάρτινο υλικό, οι 321 σελίδες. (Προσθέτεις εδώ και τις 259 ασπρόμαυρες και έγχρωμες φωτογραφίες που συμπεριλαμβάνονται στο έργο και του ανεβάζουν περισσότερο την αξία). Είναι άφθονα, αλλά και σωστά τεκμηριωμένα όλα τα στοιχεία. Στο σφιχτοδεμένο βιβλίο νομίζεις ότι αν ακουμπήσεις ανάλαφρα πάνω στο σώμα του μύτη μαχαιριού, θα δεις να  « ρέει »  αδιάκοπα άφθονο ποιοτικό απόσταγμα. Για το μικρό Βοδίνο, ο Βασίλης, το τέκνο του, μίλησε μέσω τού γραπτού του λόγου, με πόνο ψυχής. Η σωστή συντακτική και ορθογραφική επιμέλεια των Αλκιβιάδη Σ. ΓΚΑΖΙΚΑ και Μάρθας ΤΣΙΟΥΡΗ - ΘΑΝΑΣΗ, προσέθεσαν ομορφιά στις πολύτιμες σελίδες τού βιβλίου. Όταν τελείωσα τη σύνταξη όλου του υλικού, κατέληξα ενθουσιασμένος στο εύλογο συμπέρασμα: ότι από μικρή βατιά, βγήκε μεγάλος λαγός. Σε κάθε σειρά συναντάς την τεράστια υπομονή τ...