Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΠΟΙΟΣ ΒΙΑΖΕΤΑΙ, ΣΚΟΝΤΑΦΤΕΙ

Κόβοντας κοφτό σε χειρόμυλο
Είναι διάφορες και διαφορετικές οι απόψεις, που εκφράζετε, καλοί μου φίλοι. Με αφορμή το κείμενο μου: «Ο ΚΑΚΟΣ ΜΑΣ ΕΑΥΤΟΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ». 

Χαίρομαι την πολυφωνία. Που είναι ελευθερία. Αλλιώς, θα ζούσαμε ξανά σε συνθήκες μονολιθικού συστήματος.

Κι άλλα πέτρινα χρόνια. 

Όμως κάπου πρέπει και να συμφωνούμε. Γιατί η πλήρης ασυμφωνία, συχνά, αγγίζει την αναρχία. Η οποία μας βλάπτει σοβαρά. 

Και προπάντων τη μικρή μας κοινωνία.

Να δούμε προσεχτικά και πρακτικά τα πράγματα. Για να μην μας δουν αυτά μετά. Και μας γελάσουν.

Η προσωπική μου σκέψη - όχι η κοινή λογική - που θα εκφραστεί με την ψήφο σ’ αυτές τις εκλογές, είναι ότι ο Βορειοηπειρώτης υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, είτε υποψήφιος ευρωβουλευτής, αφού κατεβαίνει για να βοηθήσει τα εκεί, στον τόπο μας, λίγα κλωνάρια που πρασινίζουν ακόμα και τους ανθρώπους μας εδώ, που ταλαιπωρούνται χρόνια τώρα, να δηλώνει την καταγωγή του.

Πού είναι το κακό; 

Αυτό, προσωπικά, το θεωρώ αυτονόητο. Και δεν χωρεί καμιά συζήτηση.

Εδώ, στην πατρίδα μας, δεν ήρθαμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο. Μα να φωνάζουμε ελεύθερα και να καμαρώνουμε περισσότερο την καταγωγή μας. 

Διαφορετικά πάει περίπατο. Κλείνει η υπόθεση. Κι ούτε ζημιά ούτε γάτα.

Ήρεμα, να δούμε πιο κάτω το άλλο πρόβλημα. Που είναι κι αυτό απλό. 

Ερωτήματα απευθύνουμε. Στηριγμένα σε λογική απλού πολίτη: Αφού κυβερνήσεις, κόμματα… μας κατατάσσουν - με τις πράξεις τους - σε πολίτες δεύτερης κατηγορίας - βλέπε απόδοση της ιθαγένειας μαζί με αλλοδαπούς λογής - λογιών χρωμάτων, μαχαίρωμα της σύνταξης του ΟΓΑ σε υπερήλικες με ελληνική ταυτότητα, που σε κατοχυρώνει με ίσια δικαιώματα με τους Ελλαδίτες, κλπ, κλπ, εσύ τώρα τι κάνεις;

Μπαίνεις μέσα στο παιχνίδι των κομμάτων ή κάθεσαι απέναντι;

Η προσωπική μου εκτίμηση είναι: Κάθεσαι απέναντι. Για να πιέσεις. 

Μέσα ήσουν. 

Είσαι και τώρα - βλέπε Πύρρο Δήμα, διάφορα δικά μας πρόσωπα σε κομματικές δομές, φανατικούς υποστηριχτές πολιτικών που καταστρέψανε την ομορφότερη χώρα στον κόσμο -. 

Και δεν κάνεις απολύτως τίποτε. Γιατί κανείς δεν σε αφουγκράζεται. Δεν σε υπολογίζει…

Αν οι δικοί μας υποψήφιοι κάθονταν και αποφάσιζαν από κοινού, πχ, να στηρίξουν με την υποψηφιότητά τους τα κόμματά τους, με προεκλογικό αντάλλαγμα την επίλυση καυτών ζητημάτων μας, είναι κακό;

Δεν το βλέπω!

Παρόλο που το πουλί αυτό, νομίζω, πέταξε.

Όποιος βιάζεται, σκοντάφτει. Τρώει τα μούτρα του. 

Εμείς πάντα βιαστήκαμε. Ή ξεγελαστήκαμε. Ή βάλαμε το προσωπικό συμφέρον πάνω από το κοινό.... 

Βλέπω, προς τα κει βαδίζουμε ξανά. Και λυπάμαι.

Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ

13/04/2014


(Η φωτογραφία είναι από το προσωπικό μου αρχείο)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΩΣ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ Η ΝΤΙΝΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ !

Ήταν το 1978. Μετά από πολυήμερες δοκιμές, νυχτο - ξημερώματα πάνω στο χορό, ο όμιλος γυναικών της Δρόπολης ενόψει του Φολκλορικού Φεστιβάλ τ’ Αργυροκάστρου, ήταν έτοιμος, ν’ ανέβει στη σκηνή. Ασφαλώς, με την αδιαμφισβήτητη επιτυχία. Με την τέλεια προετοιμασία του, τη δεξιοτεχνία του, θα ενθουσίαζε, στο αρχαίο κάστρο, τους θαυμαστές. Θα τους έκοβε για πολλοστή φορά, ξανά μόνο για λίγο την ανάσα. Ήταν η Ντίνα του Μήλου στην κορυφή. Η καλύτερη επιλογή - πρώτο μπόι, ευλύγιστο σώμα - με προσόντα καλλονής. Η λάμψη όλη πάνω της ... ! Αυτή καθόρισαν οι ειδικοί , αποκλειστικά, να σύρει το δροπολίτικο χορό. Ενώ, όλα ήταν έτοιμα και μετά από λίγες ώρες θα ξεκινούσε η εκδήλωση, ανώτατα κομματικά στελέχη έφεραν αντίρρηση. Παρενέβησαν στο φολκλόρ. Το ανέμισμα του μαντιλιού, δεν το εμπιστευόταν στην Ντίνα. Ως μέλος θιγμένης οικογένειας, δεν άρμοζε να είναι η Νίνα στην κορυφή. Να την έβγαζαν από το χορό; Ήταν πλέον αργά. Να την έβαζαν στο τέλος; Θα φαινόταν ξανά.  Σκέφτηκαν

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. Με τι να σχετίζεται τάχ

ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥΣ

(Κοινωνικό θέμα) Δεν μπορώ να καταλάβω την πράξη ορισμένων υπερηλίκων σε χωριά της Πάνω Δρόπολης, που καλούν μάστορα κι ετοιμάζει, στα «δυο μέτρα» τους στο νεκροταφείο, τον τάφο τους. Αποφασίζουν, κιόλας οι ίδιοι, να γίνει με γρανίτη ή με μάρμαρο... Για να έχει αντοχή και να μην λερώνεται... Εκτός από τον τάφο, από τις οικονομίες τους καλύπτουν-όταν έρχεται η ώρα-και τα έξοδα της κηδείας τους. Προσπαθώ να μπω στον κόσμο αυτών των ανθρώπων. Στην ψυχολογία τους, στο σκεπτικό τους, στο συναίσθημά τους κι αδυνατώ πραγματικά να συλλάβω την τόλμη τους, τη δύναμή τους. Φαίνεται, το γεγονός που τους αναγκάζει να κάνουν την πράξη αυτή, που τους οδηγεί να φτάσουν στο σημείο αυτό, είναι η ασθένεια της εποχής, που σε μεγάλο ποσοστό το παιδί παρατάει το γονιό. Κι όντας μόνος του, ο γέροντας, έχει χάσει την ελπίδα. Κι έχει αποκτήσει πλέον άλλη αντίληψη για τη ζωή του. Περιμένει χωρίς φόβο, χωρίς άγχος, ήρεμα, φυσιολογικά το θάνατό του. Ετοιμάζει και τον τάφο του.