Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΚΑΚΟΣ ΜΑΣ ΕΑΥΤΟΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ

(Ορισμένοι κρύβονται πίσω από το δάχτυλο)

Γιατί να μην το πω;! Είμαι θυμωμένος μαζί τους. Με τσαντίζουν τα τηλεφωνήματά τους, τα ενημερωτικά τους μηνύματα. Τα πάντα. 

Ο κακός μας εαυτός επιμένει.

Ορισμένα παιδιά μας - προς Θεού, δεν τα βάζουμε όλα στο ίδιο σακί - που πήραν το χρίσμα του υποψηφίου δημοτικού συμβούλου ή του υποψηφίου ευρωβουλευτή και ξεκίνησαν τον προεκλογικό αγώνα, κρύβουν την καταγωγή τους. 

Κατεβαίνουν στις εκλογές σαν Ελλαδίτες. Όπως συστήθηκαν από παλιά στην εδώ κοινωνία. 

Δηλώνουν ότι το χωριό τους είναι κοντά στα Γιάννενα, στην Ηγουμενίτσα. Άντε το πολύ στην Πρέβεζα. 

Ούτε βήμα δεν ρίχνουν προς το σύνορο. Τρέμουν να το περάσουν.

Ο όρος «Βόρειος Ήπειρος» νομίζουν ότι τους δημιουργεί πρόβλημα, τους είναι αγκάθι, τους βγάζει στο περιθώριο.

Όλοι, στην πατρίδα μας, αντιμετωπίζουμε τις χιλιοειπωμένες δυσκολίες. Όμως, με μεγάλη υπομονή, τεράστιο ομαδικό αγώνα και προσωπική προσπάθεια, σταδιακά λύνουμε ζητήματα. 

Πείθουμε άσχετους, κομπλεξικούς και ανιστόρητους Ελλαδίτες, για το ποια είναι η μικρή υπέροχη πατρίδα μας. 

Με τόπο, ιστορία, γλώσσα, παραδόσεις… και βάλε.

Σκαλί - σκαλί την ανεβάζουμε ψηλά την πατρίδα μας. Ανεβάζοντας ψηλότερα έτσι και τον ίδιο τον εαυτό μας. 

Επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά: Αν οι Αλβανοί σε ξένη χώρα, αλλάζουν το όνομα, ορισμένοι δικοί μας, ξετσίπωτοι, κρύβουν στην πατρίδα τους, χωρίς ίχνος ντροπής, την καταγωγή τους. 

Επιχείρησαν κάποτε το ψέμα και νόμισαν ότι έκλεισε η υπόθεση. Κρύφτηκαν πίσω από το δάχτυλο. 

Το ψέμα, όμως, έρχεται μιαν ώρα και γίνεται τύμπανο. 

Και τότε βλάπτει σοβαρά. Συγκεκριμένα, τώρα προεκλογικά, αποκλείει το ηθικό δικαίωμα στους υποψηφίους να πλησιάσουν ψηφοφόρους. Με την κρυμμένη καταγωγή τους, τι φάτσα να δείξουν στο κοινό; Πώς να συνεργαστούν και να μιλήσουν μαζί του;! 

Δύσκολα τα πράγματα.

Στα προεκλογικά φυλλάδια που διακινούν, με τα απαρχαιωμένα σλόγκαν, τα μονότονα κηρύγματα - παλιάς κοπής: «Αθήνα μπορείς», «Δικαίωμα στην πόλη»… και λοιπά, και λοιπά, δεν αγγίζουν καθόλου ούτε τόπο μας, ούτε δικό μας πρόβλημα. 

Με τη δικαιολογία ότι η τοπική αυτοδιοίκηση υστερείται αρμοδιότητες. Δεν είναι κυβέρνηση. Κι ούτε έχει ποιος ξέρει τι σχέση με τα κόμματα. Κι ας το παλεύουν με νύχια και με δόντια τα κόμματα, για ν’ αποδείξουν, με τ’ αποτέλεσμα που θα πετύχουν στις διπλές εκλογές του Μαΐου, την ισχύ τους. 

Υψώνουμε τη φωνή ως τα ουράνια, κάνοντας ξανά την κατανοητή έκκληση: Μαζευτείτε παιδιά μας: υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι, υποψήφιοι ευρωβουλευτές και πιέστε από κοινού, για την δίκαια επαναφορά της σύνταξης του ΟΓΑ στους παππούδες σας! Γιατί η απόφαση του μαχαιρώματος, ήταν άθλια, βάρβαρη, παρανοϊκή. 

Με τη διάκριση, τη διαφοροποίηση, την υποτίμηση, την προσβολή να μην συμφωνήσει κανείς! Αν δεν σεβαστούν το αίτημά σας τ’ αφεντικά, παραιτηθείτε! Πηγαίνετε σπίτι σας. 

Παρατηρούμε αδιαφορία κι ένα τρέξιμο, που δεν σε βγάζει πουθενά και λυπούμαστε. Παρόλο που αλλάζουν όλα γύρω μας, εμείς παραμένουμε ίδιοι και αδιάλλακτοι.

Όλοι αυτοί, που είχαν καταλήξει μέχρι χθες στο σωστό συμπέρασμα ότι είμαστε άξιοι της μοίρας μας, αίτιοι της κατάντιας μας, κακοί του εαυτού μας…, σήμερα πράττουν χειρότερα. Παρασύρονται και οι ίδιοι απ’ τα κατακριτέα ιδιοτελή συμφέροντα.

Προσωπικά πιστεύω ότι οι ψηφοφόροι μας σύντομα, θα απαντήσουν ανάλογα! Θα βρουν για τον κάθε υποψήφιο το ανάλογο καπέλο και θα του το φορέσουν.

Έτσι ωραία, μάγκικα, όπως του αρμόζει. 

ΣΙΓΟΥΡΑ.

Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ

12/04/2014

(Η φωτογραφία είναι από το προσωπικό μου αρχείο. Δανεισμένη κάποτε από περιοδικό, που δυστυχώς του ξέχασα το όνομα)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΩΣ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ Η ΝΤΙΝΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ !

Ήταν το 1978. Μετά από πολυήμερες δοκιμές, νυχτο - ξημερώματα πάνω στο χορό, ο όμιλος γυναικών της Δρόπολης ενόψει του Φολκλορικού Φεστιβάλ τ’ Αργυροκάστρου, ήταν έτοιμος, ν’ ανέβει στη σκηνή. Ασφαλώς, με την αδιαμφισβήτητη επιτυχία. Με την τέλεια προετοιμασία του, τη δεξιοτεχνία του, θα ενθουσίαζε, στο αρχαίο κάστρο, τους θαυμαστές. Θα τους έκοβε για πολλοστή φορά, ξανά μόνο για λίγο την ανάσα. Ήταν η Ντίνα του Μήλου στην κορυφή. Η καλύτερη επιλογή - πρώτο μπόι, ευλύγιστο σώμα - με προσόντα καλλονής. Η λάμψη όλη πάνω της ... ! Αυτή καθόρισαν οι ειδικοί , αποκλειστικά, να σύρει το δροπολίτικο χορό. Ενώ, όλα ήταν έτοιμα και μετά από λίγες ώρες θα ξεκινούσε η εκδήλωση, ανώτατα κομματικά στελέχη έφεραν αντίρρηση. Παρενέβησαν στο φολκλόρ. Το ανέμισμα του μαντιλιού, δεν το εμπιστευόταν στην Ντίνα. Ως μέλος θιγμένης οικογένειας, δεν άρμοζε να είναι η Νίνα στην κορυφή. Να την έβγαζαν από το χορό; Ήταν πλέον αργά. Να την έβαζαν στο τέλος; Θα φαινόταν ξανά.  Σκέφτηκαν

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. Με τι να σχετίζεται τάχ

ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥΣ

(Κοινωνικό θέμα) Δεν μπορώ να καταλάβω την πράξη ορισμένων υπερηλίκων σε χωριά της Πάνω Δρόπολης, που καλούν μάστορα κι ετοιμάζει, στα «δυο μέτρα» τους στο νεκροταφείο, τον τάφο τους. Αποφασίζουν, κιόλας οι ίδιοι, να γίνει με γρανίτη ή με μάρμαρο... Για να έχει αντοχή και να μην λερώνεται... Εκτός από τον τάφο, από τις οικονομίες τους καλύπτουν-όταν έρχεται η ώρα-και τα έξοδα της κηδείας τους. Προσπαθώ να μπω στον κόσμο αυτών των ανθρώπων. Στην ψυχολογία τους, στο σκεπτικό τους, στο συναίσθημά τους κι αδυνατώ πραγματικά να συλλάβω την τόλμη τους, τη δύναμή τους. Φαίνεται, το γεγονός που τους αναγκάζει να κάνουν την πράξη αυτή, που τους οδηγεί να φτάσουν στο σημείο αυτό, είναι η ασθένεια της εποχής, που σε μεγάλο ποσοστό το παιδί παρατάει το γονιό. Κι όντας μόνος του, ο γέροντας, έχει χάσει την ελπίδα. Κι έχει αποκτήσει πλέον άλλη αντίληψη για τη ζωή του. Περιμένει χωρίς φόβο, χωρίς άγχος, ήρεμα, φυσιολογικά το θάνατό του. Ετοιμάζει και τον τάφο του.