Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΠΙΝΕΛΟ ΕΝΟΣ ΓΛΥΚΟΥ ΚΟΡΙΤΣΙΟΥ

(Υπογράφει τα εξαίρετα έργα της με το πολύ αγαπητό όνομα: Μάρθα ΓΚΟΤΖΙΑ)

Να πω την αλήθεια…

Όταν είδα κάποτε, μικρούλα την αυτιστική Μάρθα, στην αγκαλιά της μάνας της, σε δύσκολη, αφόρητη κατάσταση, δεν το κρύβω.

Πόνεσα πολύ. Ασφαλώς και τις δυο μαζί:

Μάνα και κόρη.

Έμεινε - η πρώτη εικόνα και το σοκάρισμα - ακλόνητα μέσα μου για πολύ καιρό…

Ώσπου… σιγά - σιγά…, διαλύθηκαν.

Μετά από χρόνια, συνέβηκε το απρόσμενο.

Πρόβαλε μπροστά μου, στην αρχική σελίδα του  facebook, η φωτογραφία της αυτιστικής  ζωγράφου.

Της γλυκιάς μας, ενήλικης πια, Μάρθας.

Και ορισμένοι καταπληκτικοί πίνακές της να καλλωπίζουν, να διακοσμούν φανταστικά ένα συγκεκριμένο χώρο.

Δεν υπάρχει ίχνος συμπόνιας πια. Μόνο απόλυτη ικανοποίηση. Μεγάλη χαρά στα βάθη της ψυχής μου.

Έστησα, αυθόρμητα, το σχόλιο μου με λίγες μόνο λέξεις. Φορτισμένες από ανάμικτα συναισθήματα.

Δακρυσμένος πληκτρολόγησα:

«Καλό μου κορίτσι… προσπάθησε… και θα πετύχεις πολλά! Σίγουρα! Περισσότερα απ' όλους μας!».

«Έπεσαν» τα like βροχή. Κι επιβεβαίωσα ότι ο κόσμος μας έχει ψυχή.

Καλό μας κορίτσι, σ’ αγαπάμε αφάνταστα! Γιατί με το παράδειγμά σου μας διδάσκεις τη ζωή.

Τη δύναμη.

Εσύ, η δυνατή Μάρθα.

Μπροστά στο εμπνευσμένο «αυτιστικό» δέντρο της Μάρθας (πίνακας ζωγραφικής), κανείς, μα κανείς δεν μπορεί να παριστάνει τον αναίσθητο.

Τον ψυχρό θεατή...;!

Μελετάω το έργο, διεισδύω βαθιά και δεν αποφεύγω με τίποτε τη συγκίνηση:

«Μάρθα μας, γλυκό μου κορίτσι, σου εύχομαι ολόψυχα:

- Ο λεπτός σου χρωστήρας, να ζωγραφίζει πάντοτε αριστουργήματα, που να μας συναρπάζουν.

Το πιστεύω αυτό. Ακράδαντα».

Η επιθυμία της Μάρθας, να κρεμάει στους τοίχους του σπιτιού της τα έργα της.

Ένα δωμάτιο μετατράπηκε πια σε εργαστήριο. Όλο το σπίτι σε έκθεση ζωγραφικής.

- Αγνή, αυθόρμητη η μορφή της τέχνης της. Ζωγραφίζει σε συνθήκες απόλυτης μοναξιάς. Απόλυτης ηρεμίας. Κατοχυρώνει διαρκώς δυναμικά το δικό της στυλ υπέρ ρεαλισμού -.

-Έχει έμφυτη την υψηλή και σύγχρονη ζωγραφική -

Αυτά λένε ειδικοί κριτικοί και κορυφαίοι ψυχολόγοι.

Σε αδιάκοπη εξέλιξη το χάρισμά της, στα ύψη οι δεξιότητές της.

Το άλμα της φοβερό.

Μια ικανότητα - χωρίς να υπερβάλουμε - μοναδική.

Σου παίρνει από τη μια μεριά, σου δίνει απλόχερα απ’ την άλλη.

Αυτά συμβαίνουν στη ζωή.

Με τη δύναμη της ψυχής του λεπτού πινέλου της, η Μάρθα μας, δημιουργεί καλαισθητικά τη δική της «έξοδο» στον κόσμο!

Όσο ζω, θα σε παρακολουθώ. Θα σου συμπαραστέκομαι. Θα σ’ αγαπώ, γλυκό μου κορίτσι!

Καλή σταδιοδρομία!


Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ
05/04/2014

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. ...

«ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ, ΡΕ ΠΑΛΙΟ ΨΩΜΙ…!»

(… Έτσι φωνάζουμε ο ένας τον άλλο, όταν βρισκόμαστε με το φίλο μου, τον τυπογράφο). Όταν το ‘83, νέος δημοσιογράφος, επισκέφτηκα το Βουλιαράτι, στο καφενείο μού απεύθυναν το ερώτημα:  - Μήπως δουλεύεις μαζί με τον Κώστα Λάγιο στο τυπογραφείο; (Ορισμένοι, ακόμα και σήμερα, το δημοσιογράφο τον μπερδεύουν με τον τυπογράφο).   Σήκωσα τις πλάτες… - Όχι, δεν τον γνωρίζω - τους απάντησα. Ως τότε, δεν ήξερα καν όλο το προσωπικό του «Λαϊκού Βήματος», όχι και τυπογράφο… Με τους τυπογράφους ήρθα σ’ επαφή αργότερα, όταν το ‘φερε η δουλειά. Να ελέγχω την εφημερίδα της σειράς, από τη στοιχειοθέτηση και μέχρι την εκτύπωση. Συνήθως καθόμουν πάνω από το κεφάλι του Κώστα και κοιτούσα μ’ απορία την κουραστική εργασία του. Πώς έπαιρνε, ένα - ένα τα γράμματα απ’ τα κουτάκια της κάσσας και τ’ αράδιαζε με περίσσια υπομονή και αγάπη στο συνθετήριο. Κι «έγραφε», καλαίσθητα, τους τίτλους των κειμένων… Ήταν αστείος απ’ την κούνια, πειραχτήρι με ανοιχτό μυα...

ΤΟ ΖΟΥΛΑΠΙ

Πρώτα, να ξεδιαλύνουμε την απορία. Να μάθουμε πώς μπήκε ουρά, πίσω από το ονοματεπώνυμο, Κώστας Φράγκος, το «ζουλάπι».   Το ξεκίνησε ο πατέρας του, ο Πέτρος, σαν χαϊδολόγημα. Όταν ο Κώστας ήταν τόσος δα μικρούλης. Έφτασε μετά στην παρέα του , που το χειρίστηκε σαν παρατσούκλι. Αντί να το αισθανθεί σαν προσβολή, του έκατσε ωραία του Κώστα το παρατσούκλι. Όταν άνοιξε λογαριασμό στο facebook, αυτοσυστήθηκε με το περίφημο «ζουλάπι».   Κάποια στιγμή, μετά από χρόνια, ο Κώστας αποφάσισε να εμφανιστεί. Να μην μείνει στην αφάνεια. Δήλωσε το πραγματικό του όνομα. Αλλά, από αδυναμία για το παρατσούκλι, κράτησε και το «ζουλάπι».   Συχνά - πυκνά, στην τάξη, τον μικρό Κώστα, τον αποκαλούσαν Αλβανό. Μου ομολογεί την πρώτη περίπτωση, που τον πρόσβαλαν άσχημα και του έκατσε καρφί: «Μπήκε η δασκάλα στην τάξη και ζήτησε να σηκώσουν το χέρι τα αλλοδαπά παιδιά. Το σήκωσαν κάτι Πολωνάκια, κάτι Αλβανάκια... Εγώ δεν το σήκωσα. Ρίχνει μια ματιά η δασκάλα στον κατάλογο ...