Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΦΑΝΕΛΑ ΜΕ ΤΟ ΔΕΚΑ


(Έχει αφετηρία κάθε ξεκίνημα. Ο Θωμάς ΓΚΙΝΗΣ δεν έφτασε ψηλά απ' το πουθενά!!!)

Σε μικρό χωριό - με ελάχιστο κόσμο και τόπο - οι νέοι για να περάσουν τον ελεύθερο χρόνο ευχάριστα, επιλέγουν τ’ ανάλογο άθλημα.

Στους Βανιστιώτες άρμοζε το βόλεϊ.

Στην αυλή του σχολείου, σε συγκεκριμένο χώρο, αντί για δίκτυ τέντωναν σπάγκο ή σχοινί.

Ή ένωναν τις λουρίδες των παντελονιών…

(Είναι να γελάσεις!!!).

… Και ξεκινούσε δυνατά ο αγώνας. Φωνές, χαρές, σφυρίγματα από παίκτες και φιλάθλους. Στο «Μικρό Παρίσι» γινόταν χαμός. Το βόλεϊ εκεί είχε ψυχή.

Ο Θωμάς Γκίνης ήταν ένας από τους βασικούς διοργανωτές. Τον θαύμαζες από μικρό, έδειχνε από το Δημοτικό, με την ευκινησία του, το μπόι του, τα τεράστια χέρια του, την όσφρηση του αθλητή … ότι θα προχωρούσε, θα είχε μέλλον…

Στο 7τάξιο της Δερβιτσάνης - σταθμός της ανάδειξής του - ανάμεσα στον Ηλία Σέλλιο, το Γιώργο Σταμούλη, τον Κυριάκο Κώτσια και άλλους υπέροχους αθλητές, ο Θωμάς ξεχώριζε. 

Ήταν ο καλύτερος.

Στο πλούσιο αθλητικό βιογραφικό του Θωμά, που κέντησε ο εξαίρετος συνάδελφός μου, Xhorxhi Vasili, διακρίνω πορεία πρωταθλητή:

«Ξεκίνησε το άθλημα στη «Λιουφτετάρι». Μετά δέκα ολόκληρα χρόνια συνεχίζει να παίζει με τη φανέλα της «Μπουτρίντι». Δύο χρόνια εντάχτηκε στην ομάδα της «Παρτιζάνι».

Όπου κι αν έπαιξε - όσοι τον έζησαν δηλώνουν ανεπιφύλακτα και μ' ενθουσιασμό ότι ο Θωμάς ΓΚΙΝΗΣ ήταν η μισή ομάδα. Κι ότι έπαιζε για τον κόσμο.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πετυχημένης καριέρας του, χιλιάδες φίλαθλοι σε αγώνες και στην προπόνηση ακόμα, παρακολούθησαν από τις κερκίδες έναν εξαιρετικό, αξιοσέβαστο κορυφαίο, μάχιμο βολεϊμπολίστα.

Χειροκρότησαν παρατεταμένα και με όλη τους την ψυχή τα δυνατά καρφώματά του, τα μπλοκαρίσματά του πάνω στο δίκτυ, τα σηκώματά του, τα πηδήματα, την ευελιξία του και την ομαδικότητα στο παιχνίδι.

Με τη διαρκή βελτίωση του επιπέδου του, μέσω της επίμονης εντατικής προπόνησής του, κατόρθωσε να φορέσει τη φανέλα της εθνικής ομάδας βόλεϊ της Αλβανίας.

Παίζοντας με παίκτες - τέρατα εκείνης της εποχής - κατάφερε να σταθεί αναμφισβήτητα σε κορυφή, να διακριθεί.

Βγήκε και στο εξωτερικό, έπαιξε σε τουρνουά, που διοργανώθηκε στη Ρουμανία.

Είναι απόφοιτος της Ανώτατης Αθλητικής Σχολής «Vojo Kusi» των Τιράνων κι άσκησε σε διάφορα σχολεία των Αγίων Σαράντα το επάγγελμα του δάσκαλου Φυσικής Αγωγής.

Την όλη πορεία του συχνά την εμπόδιζε η φυλάκιση, για λογαριασμό άλλων, του πατέρα του.

Το αγκάθι που είχε στη βιογραφία του.

Ο κόσμος τον αγάπησε και τον αγαπάει ακόμα. Το κράτος και το κόμμα τον αδίκησαν. Άφησαν αρκετά χρόνια τον πρωταθλητή χωρίς σκεπή, χωρίς σπίτι. Να σέρνεται με την οικογένειά του στα ξενοδοχεία.

Με την κατάρρευση του πρώην συστήματος, πήρε τα έρημα κι αυτός. Σε επιχείρηση «σκούπα», έπεσε στα δίκτυα της Ελληνικής Αστυνομίας.

Διέκριναν ένα στρέμμα πλάτες, ανάστημα κυπαρισσιού, δυναμισμό αθλητή… τον έβγαλαν στην άκρη, του απεύθυναν διάφορα πονηρά ερωτήματα να μάθουν ποιος είναι…

Τους αφηγήθηκε ο Θωμάς σεμνά την ιστορία ενός Έλληνα.

- Τότε τι ζητάς εσύ εδώ με τους αλλοδαπούς - του λένε. - Φύγε!

Κι έφυγε…

Τώρα εβδομηντάρης πλέον, ο Θωμάς ΓΚΙΝΗΣ, ζει αξιοπρεπώς και περιτριγυρισμένος από το φίλαθλο κοινό σε δύο πατρίδες.

Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ
24/07/2016

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. ...

«ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ, ΡΕ ΠΑΛΙΟ ΨΩΜΙ…!»

(… Έτσι φωνάζουμε ο ένας τον άλλο, όταν βρισκόμαστε με το φίλο μου, τον τυπογράφο). Όταν το ‘83, νέος δημοσιογράφος, επισκέφτηκα το Βουλιαράτι, στο καφενείο μού απεύθυναν το ερώτημα:  - Μήπως δουλεύεις μαζί με τον Κώστα Λάγιο στο τυπογραφείο; (Ορισμένοι, ακόμα και σήμερα, το δημοσιογράφο τον μπερδεύουν με τον τυπογράφο).   Σήκωσα τις πλάτες… - Όχι, δεν τον γνωρίζω - τους απάντησα. Ως τότε, δεν ήξερα καν όλο το προσωπικό του «Λαϊκού Βήματος», όχι και τυπογράφο… Με τους τυπογράφους ήρθα σ’ επαφή αργότερα, όταν το ‘φερε η δουλειά. Να ελέγχω την εφημερίδα της σειράς, από τη στοιχειοθέτηση και μέχρι την εκτύπωση. Συνήθως καθόμουν πάνω από το κεφάλι του Κώστα και κοιτούσα μ’ απορία την κουραστική εργασία του. Πώς έπαιρνε, ένα - ένα τα γράμματα απ’ τα κουτάκια της κάσσας και τ’ αράδιαζε με περίσσια υπομονή και αγάπη στο συνθετήριο. Κι «έγραφε», καλαίσθητα, τους τίτλους των κειμένων… Ήταν αστείος απ’ την κούνια, πειραχτήρι με ανοιχτό μυα...

ΤΟ ΖΟΥΛΑΠΙ

Πρώτα, να ξεδιαλύνουμε την απορία. Να μάθουμε πώς μπήκε ουρά, πίσω από το ονοματεπώνυμο, Κώστας Φράγκος, το «ζουλάπι».   Το ξεκίνησε ο πατέρας του, ο Πέτρος, σαν χαϊδολόγημα. Όταν ο Κώστας ήταν τόσος δα μικρούλης. Έφτασε μετά στην παρέα του , που το χειρίστηκε σαν παρατσούκλι. Αντί να το αισθανθεί σαν προσβολή, του έκατσε ωραία του Κώστα το παρατσούκλι. Όταν άνοιξε λογαριασμό στο facebook, αυτοσυστήθηκε με το περίφημο «ζουλάπι».   Κάποια στιγμή, μετά από χρόνια, ο Κώστας αποφάσισε να εμφανιστεί. Να μην μείνει στην αφάνεια. Δήλωσε το πραγματικό του όνομα. Αλλά, από αδυναμία για το παρατσούκλι, κράτησε και το «ζουλάπι».   Συχνά - πυκνά, στην τάξη, τον μικρό Κώστα, τον αποκαλούσαν Αλβανό. Μου ομολογεί την πρώτη περίπτωση, που τον πρόσβαλαν άσχημα και του έκατσε καρφί: «Μπήκε η δασκάλα στην τάξη και ζήτησε να σηκώσουν το χέρι τα αλλοδαπά παιδιά. Το σήκωσαν κάτι Πολωνάκια, κάτι Αλβανάκια... Εγώ δεν το σήκωσα. Ρίχνει μια ματιά η δασκάλα στον κατάλογο ...