Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΦΡΕΝΟΚΟΜΕΙΟ

Σαν να είναι γραμμένο…

Στις προσπάθειες μου, για να ρυθμίσω κάποιες εκκρεμότητες στο ελληνικό δημόσιο, είτε σ' οποιοδήποτε άλλο ίδρυμα, συναντώ διαρκώς εμπόδια. 

Περνάω πολλά στο πετσί μου.

Για να λύσω ένα απλούστατο πρόβλημα, φτύνω, αλήθεια, αίμα.

Ότι περιγράφω, είναι πιστό. Μην το αμφισβητείται, καθόλου…

Η κατάσταση, που υπέφερα κι αποδοκίμασα στην Περιφέρεια Αττικής, για να καταθέσω τα επίσημα έγγραφα της συζύγου μου, για άδεια παραμονής, είναι απαράδεκτη.

Σε σύγκριση με τις άλλες υπηρεσίες ίδιας λογικής, είναι τρισχειρότερη;!

Αυτού ζεις, στην κυριολεξία, ένα μπάχαλο. Έναν εφιάλτη.  

Συναντάς πραγματικό φρενοκομείο.

Το ανεπίτρεπτο σκηνικό λεκιάζει ακόμα πιο πολύ την εικόνα της διεφθαρμένης χώρας από τους χθεσινούς και σημερινούς Έλληνες πολιτικούς.

Η αισχρή συμπεριφορά των νεοελλήνων, προσβάλλει σοβαρά τις αρχές και αξίες του αρχαίου πολιτιστικού. Σαν ν’ αγγίζει το κόκαλο του Περικλή, του Σωκράτη, του Θεόφραστου, του Πλάτων, του Αισχύλου…

Δεν είναι τυχαίο το συγκεκριμένο αλαλούμ. Αν το ψάξεις στο βάθος, θα δεις ότι ορισμένοι μαντράχαλοι βολεύονται ακόμα και στην κρίσιμη στιγμή…

Βάζουν, από τα χαράματα, τον κόσμο στη σειρά. Του ουρλιάζουν. Τον σπρώχνουν, τον απειλούν, τον υβρίζουν... Τον προσβάλλουν αδικαιολόγητα…

Έξω από τα σιδερένια κάγκελα… επιχειρούν να του πάρουν την ψυχή.

Μέσα από τα κάγκελα, τον ψήνουν, κάτω από τη γάστρα του ήλιου. Τον σταυλώνουν σ’ έναν τεράστιο χώρο. Τον στριμώχνουν σ' άλλες βασανιστικές ουρές.

Για ν’ αντέξεις όλο αυτό το βάσανο, πρέπει να είσαι φτιαγμένος από σίδερο. Να έχεις χαλύβδινη υπομονή.

Χαλύβδινα νεύρα.

Μια γυναίκα - αλλοδαπή - δεν αντέχει πια… Βγαίνει από τη σειρά και υψώνει τη φωνή της λογικής…

Μα ο τοίχος δεν ακούει. Ο τοίχος δεν έχει ψυχή.

Ήρθα - λέει - στην Ελλάδα για φως και βρίσκω σκοτάδι…

Άλλος, πάνω στον ανεξέλεγκτο θυμό του, επιχειρεί να καταστρέψει τα επίσημα έγγραφα. Συγκρατείται, δεν το κάνει. Απλά τα τσαλακώνει κι απομακρύνεται. Φωνάζοντας σαν τρελός: «Η Ελλάδα δεν φτιάχνεται ούτε με σφαίρες!

Δεν πρόκειται…!».

Όλη αυτή η εικόνα με πληγώνει βαριά.

Ο νεοέλληνας το κακό το ‘χει στη ρίζα. Στη νοοτροπία. Πρέπει να ξεριζώσει από μέσα του τη ρίζα του κακού.

Ν’ ανατρέψει την παλιά νοοτροπία.

Τους αλλοδαπούς αν δεν τους χρειάζεσαι, τους διώχνεις απ’ τη χώρα νόμιμα. Διαφορετικά... τους αντιμετωπίζεις πολιτισμένα, θετικά.

Όπως αρμόζει σ’ έναν συνάνθρωπο…

Από την κρίση η Ελλάδα δεν διδάσκεται. Επιμένει στην απάτη, την ψευτιά, την διαφθορά…

Διαρκώς… αυτοκαταστρέφεται…


Γιώργος ΜΥΤΙΛΗΣ

15/07/2014  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«ΟΜΟΡΦΟΣ ΝΕΚΡΟΣ»

(Κοινωνικό θέμα) Φέρνω στο νου μου δύο συγκινητικές στιγμές, που σχετίζονται με το μοιραίο. Με το θάνατο. Τη μία την αποτύπωσα σε συζήτηση με τον οφθαλμίατρο, Χρηστάκη Τζούμπη. Λέει ο φίλος μου: «Δε φοβάμαι το θάνατο, αλλά τον τάφο. Το παράχωμα. Το χώμα που ρίχνει πάνω στο νεκρό ο νεκροθάφτης. Απ’ αυτό πανικοβάλομε. Κι η μάνα μου δεν φοβόταν το θάνατο. Εσένα, αγόρι μου, πονώ, μου έλεγε πριν φύγει. Σε σκέφτομαι στεναχωρημένο με το δάκρυ στο μάτι, να κάθεσαι πάνω από το στολισμένο φέρετρό μου στη μέση του οντά και θλίβομαι». Ο Χρηστάκης καταλήγει:  «Ακόμα και στα τελευταία της, η καλή μου μάνα, είχε όμορφη ψυχή!»      Η δεύτερη στιγμή: Μου έχει συμβεί να ακούω, συνήθως γυναίκες, βγαίνοντας από παρηγοριά, από οικογένεια που έχασε αγαπημένο πρόσωπο, ανάμεσα στα διάφορα, να λένε: «Όμορφος νεκρός. Σαν να κοιμόταν. Σαν να ήταν ζωντανός. Έτοιμος να σου μιλήσει … !». Σε μέρα βαθιού πόνου, πένθους γίνεται η συζήτηση. ...

«ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ, ΡΕ ΠΑΛΙΟ ΨΩΜΙ…!»

(… Έτσι φωνάζουμε ο ένας τον άλλο, όταν βρισκόμαστε με το φίλο μου, τον τυπογράφο). Όταν το ‘83, νέος δημοσιογράφος, επισκέφτηκα το Βουλιαράτι, στο καφενείο μού απεύθυναν το ερώτημα:  - Μήπως δουλεύεις μαζί με τον Κώστα Λάγιο στο τυπογραφείο; (Ορισμένοι, ακόμα και σήμερα, το δημοσιογράφο τον μπερδεύουν με τον τυπογράφο).   Σήκωσα τις πλάτες… - Όχι, δεν τον γνωρίζω - τους απάντησα. Ως τότε, δεν ήξερα καν όλο το προσωπικό του «Λαϊκού Βήματος», όχι και τυπογράφο… Με τους τυπογράφους ήρθα σ’ επαφή αργότερα, όταν το ‘φερε η δουλειά. Να ελέγχω την εφημερίδα της σειράς, από τη στοιχειοθέτηση και μέχρι την εκτύπωση. Συνήθως καθόμουν πάνω από το κεφάλι του Κώστα και κοιτούσα μ’ απορία την κουραστική εργασία του. Πώς έπαιρνε, ένα - ένα τα γράμματα απ’ τα κουτάκια της κάσσας και τ’ αράδιαζε με περίσσια υπομονή και αγάπη στο συνθετήριο. Κι «έγραφε», καλαίσθητα, τους τίτλους των κειμένων… Ήταν αστείος απ’ την κούνια, πειραχτήρι με ανοιχτό μυα...

ΤΟ ΖΟΥΛΑΠΙ

Πρώτα, να ξεδιαλύνουμε την απορία. Να μάθουμε πώς μπήκε ουρά, πίσω από το ονοματεπώνυμο, Κώστας Φράγκος, το «ζουλάπι».   Το ξεκίνησε ο πατέρας του, ο Πέτρος, σαν χαϊδολόγημα. Όταν ο Κώστας ήταν τόσος δα μικρούλης. Έφτασε μετά στην παρέα του , που το χειρίστηκε σαν παρατσούκλι. Αντί να το αισθανθεί σαν προσβολή, του έκατσε ωραία του Κώστα το παρατσούκλι. Όταν άνοιξε λογαριασμό στο facebook, αυτοσυστήθηκε με το περίφημο «ζουλάπι».   Κάποια στιγμή, μετά από χρόνια, ο Κώστας αποφάσισε να εμφανιστεί. Να μην μείνει στην αφάνεια. Δήλωσε το πραγματικό του όνομα. Αλλά, από αδυναμία για το παρατσούκλι, κράτησε και το «ζουλάπι».   Συχνά - πυκνά, στην τάξη, τον μικρό Κώστα, τον αποκαλούσαν Αλβανό. Μου ομολογεί την πρώτη περίπτωση, που τον πρόσβαλαν άσχημα και του έκατσε καρφί: «Μπήκε η δασκάλα στην τάξη και ζήτησε να σηκώσουν το χέρι τα αλλοδαπά παιδιά. Το σήκωσαν κάτι Πολωνάκια, κάτι Αλβανάκια... Εγώ δεν το σήκωσα. Ρίχνει μια ματιά η δασκάλα στον κατάλογο ...